top of page

בקרוב: פנסיה מבוססת על השקעות תומכות סביבה

רוצים לשלב בין חיסכון לעתיד לבין הגנה על כדור הארץ? בקרוב – תוכלו לעשות זאת.


ד"ר משה ברקת, המפקח על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, החליט לאפשר לגופים שמנהלים קופות פנסיה לפתח מסלולי השקעה שיהיו מבוססים על עקרונות הקיימות. הגופים יקבלו אישור לפתוח מסלול מבוסס קיימות לחיסכון פנסיוני, בנוסף למסלולים הקיימים ולא במקומם. המסלולים הללו מדירים מתוכם חברות שנחשבות ככאלה שפעילותן מזיקה לכדור הארץ ולחברה. במקביל הם מתעדפים חברות שמקבלות דירוגים גבוהים במדדים אובייקטיבים שונים, בזכות פעילותן.


מאחר שהנושאים הללו קשים למדידה, בחר ברקת להעדיף את הקריטריונים שקבע האו"ם הנקראים SDG’s, ולא את המדדים הנפוצים יותר שנקראים ESG, שמאפשרים גמישות רבה יותר וזוכים לביקורת לא מעטה.


עקרונות האו"ם שמים דגש על איכות הסביבה – אבל כוללים התייחסות גם לנושאים רבים אחרים שמשפיעים על איכות החיים ובהם: שיוויון מגדרי, צמצום אי השוויון, חינוך ועוד.


כמו כן, ברקת קבע שהחברות השונות יוכלו להציע מסלולים מבוססי איכות סביבה בלבד, ללא קריטריונים חברתיים, בחסכונות שאינם קרן פנסיה – כגון פוליסות חיסכון או גמל.


ומה אנחנו חושבים על ההחלטה? מיטל בנבנישתי, שותפה ומייסדת ב"אתנה ניהול הון", מספרת: "אנחנו נתקלים ביותר ויותר לקוחות שלצד התשואות, חשוב להם כי הגוף שבו הם מנהלים את הכספים יהיה הוגן, שוויוני ושדואג לכוכב שבו אנו חיים ולדורות הבאים. חשוב לציין כי לקוחות אלו אינם מתאפיינים בגיל מסויים או בסטטוס מסוים, והם מקיפים גילאים רבים ופלחי אוכלוסיה רבים. אין ספק כי גוף אשר ישכיל לשלב את השניים - עקרונות של שוויון, קיימות, והגנה על הכדור ואיכות הסביבה - לצד השגת תשואות ללקוח - ייזכה לנקודות אצל לקוחות רבים".

11 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

כיצד מומלץ לבצע השקעות לטווח קצר בתקופה הנוכחית?

מאז החלה שנת 2022, רשמו שוקי ההון בעולם ירידות חדות. זאת במקביל לשינויים דרמטיים ובהם עליית האינפלציה, העלאות ריבית, התייקרות של הנפט ושל סחורות רבות. ההשפעות המתמשכות של סגרי הקורונה על שרשראות האספק

שוקי ההון ב-2022 – מה עברנו ומה צריכים המשקיעים לעשות?

בחלוף כחצי שנה – ערכנו במהלך חודש יולי, כנס וירטואלי בהשתתפות כ-100 מלקוחותינו. את הכנס, אשר עסק במתרחש בשווקים הפיננסים, הנחה איש התקשורת יעקב אילון והשתתפו בו אמיר כהנוביץ כלכלן ראשי ב"הפניקס" חברה

bottom of page